Myšlienka novej gastro pasáže vznikla z veľkých zmien na trhu, na ktoré bolo treba reagovať. Predovšetkým to bol odchod veľkého hypermarketu a nedostačujúca kapacita starého food courtu. Nový food court by mal reagovať na súčasné a budúce trendy v obchode a gastre. Tradičné food courty s jednoduchými reštauračnými jednotkami a centrálnym priestorom na sedenie poskytujú neosobný, hlučný a nudý zážitok. Dnes viac ako 50% návštevníkov obchodného centra považuje jedlo za dôležitú súčasť ich návštevy a v budúcnosti to možno bude hlavný dôvod ich návštevy. Obchodné centrum sa stane miestom, kde budú ľudia tráviť svoje voľné chvíle a naplnia si svoje voľnočasové aktivity a potreby. Pozícia novej gastro pasáže vzišla z niekoľkých vyhľadávacích štúdii medzi rokmi 2014 a 2016. Nasledovala vyzvaná architektonická súťaž v prvej polovici 2016. Úžitková plocha novej gastro pasáže je približne 3 krát väčšia ako starý food court. Nová poloha v skrývala niekoľko nevýhod, ktoré bolo treba zohľadniť pri návrhu. Bol to najmä prístup z bočnej obchodnej pasáže a chýbajúce denné osvetlenie s výhľadom. Priestor k hlavnej haly bol 72 metrov hlboký, 24 m široký a 8,5 m vysoký. Hĺbka priestoru bola azda najväčšia výzva. Veľký objem však poskytoval veľké príležitosti.
- Plocha: 5 950 m2
- Autori: P. Suchánek, M. Suchánek, I. Nemeth, I. Kakhadze
- Spolupráca: B. Baník, H. Potôčková, M. Šešo, M. Trizma
- Projekt: Suchánek architektonická kancelária s.r.o. 2016 - 2018
- Realizácia: 2017 - 2018